آلو زرد خشک

آلو زرد خشک

مصرف آلو به صورت خشک یکی از بهترین شیوه‌های مصرف آلو به شمار می‌رود. برخی از ارقام آلو را می‌توان خشک کرد و آن را مورد استفاده قرار داد. آلو خشک به عنوان یک ملین قوی در درمان بیماری‌های معده و روده عمل ‌می‌کند. علاوه بر این آلوی خشک می‌تواند در درمان فشار خون بالا به افراد کمک کند.

این خشکبار پرخاصیت را می‌توان در شست و در آب خیس کرد و پس از آن که کمی نرم شد مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توان از آن در غذا نیز استفاده کرد. فایده اصلی این فرآورده در آن است که در همه فصول سال می‌توان از آن استفاده نمود.

خواص آلو زرد خشک

آلو سرشار از آنتی‌اکسیدان است. ترکیبات آنتی‌اکسیدان برای کاهش التهاب در بدن و محافظت از سلول‌ها در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد ضروری هستند. آلو به‌ویژه سرشار از نوع پلی‌فنول از آنتی‌اکسیدان‌ها است که اثر مثبتی بر سلامت استخوان‌ها داشته و به کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت کمک می‌کنند. درواقع پژوهش‌ها نشان داده‌اند که میزان پلی‌فنول موجود در آلو دو برابر میوه‌های متداول دیگر مثل نارنگی و هلو است. از میان آنتی‌اکسیدان‌های گروه پلی‌فنول موجود در آلو، آنتوسیانین بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. این آنتی‌اکسیدان از قابلیت بالایی در کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان برخوردار است.